Starachowice wita nową północno-zachodnią obwodnicę, która ma na celu zminimalizować obciążenie miasta ciężkim transportem i umożliwić szybszy dojazd do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Obwodnica ta jest 3,5-kilometrowa, a jej trasa wiedzie przez 13-przęsłowy wiadukt o długości 700 metrów, który przechodzi nad rzeką Kamienną oraz linią kolejową numer 25.
Początek trasy obwodnicy znajduje się przy drodze wojewódzkiej numer 744 – jest to punkt wyjazdowy ze Starachowic w stronę Tychowa Starego. Na skrzyżowaniu tych dwóch dróg utworzono rondo o średnicy 42 metrów. Końcowa część obwodnicy natomiast, łączy się z drogą krajową numer 42, która prowadzi do Wąchocka.
Podczas budowy obwodnicy uwzględniono również potrzeby Specjalnej Strefy Ekonomicznej – stworzono dwa zjazdy prowadzące na tereny przemysłowe. Podkreślali to politycy i samorządowcy podczas uroczystości otwarcia obwodnicy.
Realizacja inwestycji nie obejmowała wyłącznie budowy samej obwodnicy. W jej skład wchodziły takie elementy jak chodniki, ścieżka rowerowa o szerokości 2 metrów, miejsce obsługi podróżnych, ekrany akustyczne czy kanalizacja deszczowa z urządzeniami do oczyszczania wody. Ponadto postawiono nowe oświetlenie oraz przeprowadzono modernizację sieci elektroenergetycznej.
Budowa była realizowana przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich, a nadzorowała ją dyrektor Barbara Kieres. Podkreśla ona, że projekt budowy był trudny od początku, m.in. ze względu na znalezienie ludzkich szczątków – grobów Żydów, którzy byli zmuszani do pracy przymusowej w okupowanym przez Niemców Wierzbniku i Starachowicach. Jednakże, pomimo tych wyzwań, projekt udało się zakończyć pomyślnie, a efektownie podświetlony most o długości prawie 700 metrów będzie stanowił ciekawy element architektury miejskiej.